Pasukan Penjajah Zionis Tembak Mati Dua Pemuda Palestina

Palestina-Pasukan Penjajah Zionis tembak mati dua pemuda palestina-1-jpeg.imageHEBRON (SALAM-ONLINE): Pasukan penjajah Zionis membunuh dua orang Palestina dalam kejadian terpisah di wilayah Tepi Barat dan Yerusalem Timur yang dijajah, kata polisi seperti dikutip Reuters.

Di kota Hebron Tepi Barat, seorang pemuda Palestina ditembak mati oleh seorang polisi penjajah pada kepala dan dadanya.

Pemuda Palestina yang ditembak mati itu digambarkan berumur sekitar 20 tahun.

Sebelumnya remaja Palestina berumur 17 tahun bernama Ali Abu Ghannam ditembak mati polisi penjajah di Yerusalem Timur. Dalih penembakan bahwa remaja itu menyerang polisi penjajah, dibantah keluarga Ghannam.

Polisi penjajah mengatakan, Abu Ghannam menghunus pisaunya dan berlari ke arah pasukan Zionis. Setelah penyerangan itu, tentara penjajah lalu menembak mati Ghannam ketika dia mengabaikan perintah berhenti, demikian keterangan juru bicara polisi penjajah, Luba Samri.

Baca Juga

Keluarga Abu Ghannam membantah pernyataan pihak penjajah menyangkut insiden itu. Seorang kerabat, Mohammed Abu Ghannam, mengaku tidak percaya remaja itu bersenjata. Ghannam sedang dalam perjalanan pulang dari rumah seorang temannya sewaktu dibunuh oleh pasukan penjajah itu.

Kantor Presiden Mahmoud Abbas menyebut pembunuhan Abu Ghannam itu menandakan “kegilaan pendudukan dan kejahatan terhadap rakyat Palestina yang tak berdaya karena alasan yang tak berdasar dan tidak benar”.

Sumber: Antara

salam-online

Baca Juga